Home | Tea Store | About Tea | Weblog | Contact Us | Mailing List | Earn Money | About Jaya | Download Pricelist

Tea May Help Reduce Risk of Endometrial Cancer

Health benefits of tea continue to mount. A recent study published in the Journal of Obstetrics and Gynecology seem to indicate that green tea has the effect of reducing overall risk of endometrial cancer.

The combined RR for ever drinkers vs non/lowest drinkers was 0.85 (95% CI, 0.77–0.94). Compared with non/lowest drinkers, the summary RR was 0.88 (95% CI, 0.78–0.98) for low to moderate drinkers and 0.75 (95% CI, 0.64–0.88) for high drinkers. An increase in tea intake of 2 cups/day was associated with a 25% decreased risk of endometrial cancer. In subgroup analyses, tea consumption was significantly associated with reduced endometrial cancer risk in Asian studies and studies using interviewing techniques. Furthermore, the protective effect of green tea on endometrial cancer seemed more evident than that of black tea.

You can read more about this study here.


Jaya Teas Categories Tea, Health — Chaiwallah @ 1:00 am